Blog: Digitale zaadjes
Blog, 28-06-2024
Wij planten digitale zaadjes voor toekomstige generaties.
De digitale jungle waarin we deze 21ste eeuw gewend zijn te leven, ontwikkelt zich in vogelvlucht. Diverse technologieën volgen zich in een hoog tempo op, wat hedendaags resulteert in allerlei vormen van innovatie. Zo krijgt AI (artificial intelligence) een steeds prominentere rol in onze wereld. Ook VR (virtual reality), AR (augmented reality), mixed reality en hologrammen krijgen een steeds belangrijkere en toepasbare rol. Een 3D geprint biefstukje? Dit wordt wellicht eerder de norm dan de uitzondering in de horeca. Ben je fan van ABBA? In dit geval kun je je ontzettend vermaken met hun ‘Voyage’ concerttour, waarin zij als jongere versies van zichzelf optreden in hologram vorm en waarmee ze al meer dan een miljoen kaarten verkochten…
Wij zien dat hedendaagse educatie in Nederland over het algemeen nog grote stappen kan zetten op het gebied van mediawijsheid en technologie. Informatie is er genoeg, maar hoe gebruik je deze vooraanstaande technologie? Wat kun je ermee? Wat zijn de risico’s? Belangrijker nog is wellicht de vraag hoe we de volgende generaties bij de hand kunnen nemen hierin. Hoe we een unieke vorm vinden van educatie, waarin informatie, inspiratie, interactie en creatie hand in hand gaan. Wij van Digital Creativity houden ons dagelijks bezig met dit vraagstuk. Door gebruik te maken van deze technologieën bieden wij de ruimte om leerlingen / cursisten in het basis-, voortgezet- en speciaal onderwijs te laten ontdekken wat dit digitale tijdperk voor hen kan bieden. Wij geloven hierbij sterk in het creatieve vermogen, omdat creativiteit altijd aan de wieg staat van innovatie. Inspirerende tyconen zoals Steve Jobs, Elon Musk & Mark Zuckerberg hebben dit al keer op keer bewezen.
Met een breed scala aan inspirerende workshops, leerlijnen en volledig ontzorgde lestrajecten, maken wij graag dié impact. Wij planten graag zaadjes, die onder andere in het onderwijs kunnen leiden tot kiemen. Hiermee hopen wij indirect ook bij te dragen aan het probleem van het blijvende tekort aan bijvoorbeeld ICT’ers. En als we écht mogen dromen, dan komt de nieuwe Steve Jobs hopelijk uit Nederland, waar wij ooit heel vroeg aan hebben mogen bijdragen. Hoe mooi zou dat zijn?
Geïnspireerd door ons bijzondere verhaal? Kom dan in contact met ons!
Auteur: Tim Hartendorp, namens Digital Creativity